Categories
Blog

Skab godt indhold på din hjemmeside og få flere besøgende

Søgemaskineoptimering, eller SEO, er en disciplin, som er med til at sikre at Googles søgebots vurderer din hjemmeside positivt og dermed rangerer den højere på søgeresultatsiden.

Hvis du er virksomhedsejer og er interesseret i at få flere besøgende til din hjemmeside, er SEO et godt værktøj. 

Google kan godt lide kvalitativt indhold

Google er interesseret i at brugerne har en god oplevelse, når de søger indhold frem. I den forbindelse er det vigtigt at din hjemmesides tekster byder på relevant og målrettet indhold til dine kunder.

Små, korte tekster uden særligt spændende eller relevant indhold duer ikke i den forbindelse, og vurderes negativt af søgerobotterne, som gennemtrawler nettets sider og rangerer de gode sider højt i forhold til de mindre gode.

Det kan derfor være en god ide at lave relevant indhold på din hjemmeside, f.eks. i form af blogartikler med udvalgte nøgleord, der fortæller om dit produkt. Det er vigtigt at blogartiklerne giver kunden en positiv læseoplevelse, f.eks. i form af relevant information, nyheder eller tips og tricks. 

Godt layout giver en god læseoplevelse

Hvis dine blogartikler skal være SEO-venlige, er det også en god ide at tænke på teksternes layout. I det følgende kan du læse nogle tips til hvordan du kan gøre dit tekstlayout mere SEO-venligt og indbydende for læseren: 

  • Del artiklen op i afsnit. Store, teksttunge afsnit bør undgås
  • Lav mellemrum imellem dine afsnit, så læseren kan hvile øjnene
  • Brug underoverskrifter. Hjælp din læser med at orientere sig i teksten
  • Fremhæv vigtige ord med fed skrift
  • Brug bullet-points til at understrege vigtige pointer

Få hjælp af professionelle til SEO

Det kan være en fornuftig ide at få professionel hjælp til SEO på din virksomheds hjemmeside. SEO er en omfattende disciplin, som det kan være svært at finde tid til at sætte sig ind i. Som virksomhedsejer er det ikke nødvendigvis en god ide at påtage sig alle opgaver. Din tid er bedre givet ud til andre opgaver.

Så medmindre du er SEO-specialist, er det en god investering at få hjælp af et SEO bureau. Et eksempel på et godt bureau er SEO Vækst i Århus, som kan lave en komplet analyse af din hjemmeside, så du får overblik over hvad der skal forbedres. Se mere her: SEO vækst Århus 

Tre gode grunde til at hyre et SEO-bureau

  1. Du får værdi for dine penge i form af bedre placering på Google
  2. Du får en professionel samarbejdspartner, der sikrer kvalitative resultater
  3. Du får en gennemarbejdet SEO-strategi

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *